Do zadań Biura Obsługi Interesanta należy w szczególności:
Udzielanie informacji co do sposobów i terminów załatwiania spraw w Urzędzie.
Wydawanie kart usług, druków i formularzy wniosków związanych z załatwianiem spraw w Urzędzie.
Wszechstronna pomoc osobom niepełnosprawnym przy załatwianiu spraw w Urzędzie.
Przyjmowanie i elektroniczne rejestrowanie pism, wniosków i korespondencji przynoszonych osobiście przez interesantów, koordynacja sprawdzania kompletności wymaganych załączników i przekazywanie według kompetencji.
Wydawanie interesantom dokumentów przygotowanych w poszczególnych Referatach.
Prowadzenie rejestru przyjęć interesantów przez Burmistrza i Zastępców Burmistrza.
Prowadzenie spraw związanych z załatwianiem skarg i wniosków interesantów, w tym:
prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
organizowanie przyjmowania skarg i wniosków;
koordynowanie działań w zakresie załatwiania skarg i wniosków.