Usługi opiekuńcze
Adres strony internetowej, na której
Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.mosina.pl
Mosina: Świadczenie usług
opiekuńczych na rzecz uprawnionych mieszkańców Gminy Mosina w okresie od 1
stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.
Numer ogłoszenia: 285384 - 2015; data zamieszczenia: 26.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
|
zamówienia publicznego
|
|
zawarcia umowy ramowej
|
|
ustanowienia dynamicznego systemu
zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej , Ul.
Dworcowa 4, 62-050 Mosina, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 8192082, faks 0-61
8192082.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.mosina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Świadczenie
usług opiekuńczych na rzecz uprawnionych mieszkańców Gminy Mosina w okresie od
1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług
opiekuńczych na rzecz uprawnionych mieszkańców Gminy Mosina w okresie od 1
stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. Przybliżony zakres przedmiotu zamówienia
obejmuje świadczenie 21.000 godzin usług opiekuńczych w dni robocze oraz
soboty, niedziele i święta, a mianowicie: - w dni robocze, tj. od poniedziałku
do piątku - 17.500 godzin, - w soboty, niedziele i dni świąteczne - 3500
godzin. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja
istotnych warunków zamówienia..
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
|
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV):
85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na
podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
o
Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży
oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp oraz wykaże, że w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą
starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje,
co najmniej trzy odrębne, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów usługi
opiekuńcze, każda o wartości co najmniej 200.000,00 złotych brutto
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na
podstawie art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na
podstawie art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na
podstawie art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony i podpisany przez
Wykonawcę formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), b) pełnomocnictwo do
reprezentowania Wykonawcy, w przypadku podpisania oferty przez przedstawiciela
Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
·
1 - Cena -
95
·
2 - termin
płatności - 5
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
Stosownie do treści art. 144 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się zmiany w treści umowy w
zakresie dot. ceny oraz terminu płatności pod warunkiem, że będą one korzystne
dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Dworcowa 4 62-050 Mosina.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2015 godzina 10:30, miejsce: Ośrodek Pomocy
Społecznej ul. Dworcowa 4 62-050 Mosina.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Mosina, 29.10.2015 r.
WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH
NA RZECZ UPRAWNIONYCH MIESZKANCÓW GMINY
MOSINA
W OKRESIE OD 01.01.2016 R. DO 31.12.2016
R.
W dniu 28.10.2015 r. do zamawiającego wpłynęło pismo o
wyjaśnienie i zmianę treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o
następującej treści:
Zamawiający,
w myśl art. 22 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2015 r. - Prawo zamówień publicznych winien prowadzić
postępowanie o udzielenie zamówienia formułując postanowienia SIWZ mające na
celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego
zamówienia, a także dającego rękojmię należytego wykonania, tymczasem w
przedmiotowym postępowaniu zamawiający w pkt 7 SIWZ precyzuje kryteria oceny
ofert, gdzie kryterium oceny ofert - termin płatności o wadze 5% (maksymalną
ilość punktów przyznaje się za 30 dniowy termin płatności) pozostaje w
sprzeczności z wykładnią art. 91 pkt 2 oraz pkt 3, w których przedstawiony jest
zamknięty katalog pozacenowych kryteriów oceny ofert, a ten oczekiwany przez
zamawiającego odnosi się wyłącznie do właściwości, zdolności finansowych
wykonawcy, ponadto kryterium termin płatności nie ma żadnego znaczenia dla
jakości ani terminowości wykonania zamówienia i jest kryterium pozornym
skutkującym ceną jako jedynym kryterium w niniejszym postępowaniu.
W
związku z powyższym wnoszę o zmianę treści istotnych warunków zamówienia w
zakresie pkt 7 oraz dostosowanie do wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych.
Działając na
podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. - Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), zamawiający wyjaśnia co
następuje:
Wbrew twierdzeniom pytającego ustawa z dnia 29
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych nie wprowadza przeszkód, aby jako
kryterium oceny ofert zastosować
termin płatności. Co prawda kryterium to nie zostało wprost wyszczególnione w
treści art. 91 ust. 2 ustawy Pzp, jednakże możliwość jego zastosowania jest
bezsporna z uwagi na otwarty katalog kryteriów oceny ofert. Ustawodawca dał
zatem zamawiającemu dowolność w zakresie ustalania innych niż wskazane wprost w
w/wym. przepisie kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a
termin płatności należy do
sposobu realizacji zamówienia. Na możliwość stosowania terminu płatności, jako
kryterium oceny ofert w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych
wskazał Sąd Najwyższy w uchwale z 18 września 2002 r. (III CZP 52/02) i pogląd
ten jest od wielu lat ugruntowany w doktrynie zamówień publicznych.
Formułując takie kryterium oceny zamawiający zobowiązany jest uwzględnić postanowienia
ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o
terminach zapłaty w transakcjach handlowych, zgodnie z którymi w transakcjach
między przedsiębiorcami a podmiotami publicznymi, w których podmiot publiczny
jest dłużnikiem, termin zapłaty za dostarczone towary lub wykonane usługi nie
może przekroczyć 30 dni.
Przystępując do udzielania niniejszego postępowania
zamawiający w przemyślany i zgodny z jego obiektywnymi potrzebami dokonał
wyboru kryteriów oceny ofert. Ponadto zamawiający zastosował się do wymogów
wynikających ze wskazanej powyżej ustawy wskazując maksymalny możliwy termin
zapłaty (30 dni).
Mając powyższe na uwadze zamawiający nie widzi podstaw
do dokonania modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w
niniejszym postępowaniu poprzez zmianę kryteriów oceny ofert.
SIWZ
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 6