Referat Geodezji i Nieruchomości (GG)
ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina
I piętro (stara część budynku), pok. nr 117 i 118
tel. 611-018-201 gg@mosina.pl
Przygotowywanie projektów uchwał oraz realizacja uchwał i zarządzeń związanych z przejmowaniem, nabywaniem i wykupem nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości.
Prowadzenie spraw związanych z przetargowym i bezprzetargowym zbyciem nieruchomości, w tym organizacja i obsługa przetargów.
Oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste.
Oddawanie nieruchomości rolnych w dzierżawę.
Prowadzenie rejestru mienia komunalnego w zakresie zbywania i nabywania nieruchomości.
Ustalanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.
Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz nabywanie tego prawa.
Przygotowywanie wniosków o wywłaszczenie nieruchomości przeznaczonych na cele publiczne.
Prowadzenie spraw związanych ze scalaniem nieruchomości.
Regulacja stanu prawnego gruntów stanowiących drogi gminne.
Przygotowywanie i realizacja umów dotyczących odszkodowań za grunty zajęte pod drogi gminne.
Gospodarowanie gruntami rolnymi.
Prowadzenie postępowań związanych z ustalaniem opłat adiacenckich.
Prowadzenie postępowań związanych z ustalaniem opłaty planistycznej.
Komunalizacja nieruchomości z mocy prawa i na wniosek Gminy.
Wykonywanie prawa pierwokupu.
Prowadzenie spraw we współpracy z kancelarią prawną o zasiedzenie nieruchomości.
Prowadzenie postępowań o podział nieruchomości i udzielanie informacji o możliwościach i trybie podziału nieruchomości.
Prowadzenie postępowań o rozgraniczenie nieruchomości.
Prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa ulic i placów.
Prowadzenie spraw dotyczących oznaczania nieruchomości numerami porządkowymi.
Planowanie środków budżetowych na opracowania geodezyjne związane z gospodarką nieruchomościami.
Nadzór nad pracami geodezyjnymi zleconymi przez Gminę.
Opracowywanie strategii, planów i programów, za które Gmina jest odpowiedzialna, w zakresie działalności Referatu.
Przejmowanie nieruchomości za zobowiązania wobec Gminy Mosina.
Prowadzenie spraw ustanawiania odpłatnych służebności na nieruchomościach gminnych, które nie stanowią lub nie są wykorzystywane jako drogi.
Prowadzenie spraw w zakresie obciążania za bezumowne korzystanie z gruntów gminnych, które nie stanowią drogi.
Reprezentacja Gminy Mosina, w zakresie wynikającym z upoważnienia, jako podmiotuwłaścicielskiego w czynnościach wyjazdowych.
Składanie w imieniu Gminy deklaracji na podatek leśny.
Współpraca z Referatem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w sprawie typowania drzew cennych przyrodniczo na nieruchomościach planowanych do sprzedaży/kupna.