Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Mosinie
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.mosina.pl
Mosina:
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Mosinie
Numer ogłoszenia: 140474 - 2015; data zamieszczenia: 11.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Mosina , Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina, woj. wielkopolskie, tel. 61
8109500, faks 61 8109558.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.mosina.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa
nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w
Mosinie.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty
budowlane: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Mosinie Budynek
piętrowy, częściowo podpiwniczony, z dachem płaskim, usytuowany w Mosinie przy
ul. Sowinieckiej 75.Roboty obejmują następujący zakres prac : 1. Roboty
ogólnobudowlane: 1.1 Termomodernizacja obiektu (docieplenie ścian i dachu) 1.2
Wymiana stolarki okiennej 1.3 Opierzenia, parapety, rynny, rury spustowe,
kamienozbiorniki 1.4 Elewacja 2. Instalacje elektryczne 2.1 Instalacje
odgromowe - wymiana 2.2 Pomiary Uwaga ! Oferent zobowiązany jest , w ramach
realizowanego zadania do:opracowanie świadectwa energetycznego, opracowanie
dokumentacji powykonawczej - 2 egzemplarze. Szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia stanowią załączniki : - Przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ . -
Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 9 do SIWZ -
Dokumentacja projektowa - załącznik nr 10 do SIWZ Zamieszczone w dokumentacjach
projektowych, specyfikacjach technicznych lub innych dokumentach wymienione
nazwy producentów użyto jedynie w celu przykładowym. Wszędzie gdzie są one
wskazane , należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie lub
równoważne. Przez pojęcie lub równoważne Zamawiający rozumie oferowanie
materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wydanym pozwoleniem na
budowę oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od
założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań
równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu
zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej,
ani do zmiany ceny ani do naruszenia przepisów prawa. Jednocześnie wymogi muszą
być spełnione w zakresie:gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości
fizyczne oraz liczba elementów składowych);charakteru użytkowego (tożsamość
funkcji);parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne,
konstrukcje);parametrów bezpieczeństwa użytkowania;standardów emisyjnych. W
przypadku spełnienia powyższych warunków Zamawiający dopuszcza stosowanie
rozwiązań równoważnych. Jednocześnie Zamawiający informuje, że ciężar dowodu
wykonania równoważności spoczywa na Wykonawcy. Tam, gdzie na rysunkach, w
Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, w przedmiarach
robót, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca)
materiałów, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych, pod
warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem
na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od
założonych w wyżej wymienionych dokumentach..
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.31.10.00-3.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Ustala się
wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 30 000,00 zł słownie:
trzydzieści tysięcy złotych
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w sposób należyty oraz
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej
1 robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji budynku o wartości
minimum 800 000,00 zł brutto, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wartości podane w dokumentach
potwierdzających spełnienie warunku w walucie innej niż wskazane przez
Zamawiającego, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień
wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z
warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania protokołu odbioru robót lub
równoważnego dokumentu - w przypadku zamówień, w których nie wystawia się
Świadectwa Przejęcia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - minimum: - 1 osoba
pełniąca funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia budowlane w
branży ogólnobudowlanej. Zamawiający, określając wymogi w zakresie
posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia
wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz
Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych
przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 ze zm.) oraz
ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.
2008r. nr 63, poz.394 z późn. zm).
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający,
że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zgodnie z
art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Termin realizacji - 20
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na
podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający
dopuszcza przedłużenie terminu wykonania umowy, jeżeli niemożność dotrzymania
pierwotnego terminu stanowi konsekwencję: 1) konieczności wykonania zamówień
dodatkowych, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy lub robót zamiennych, 2)
przyczyn zależnych od Zamawiającego, Organów Administracji, innych osób lub
podmiotów, za których działania nie odpowiada Wykonawca 3) siły wyższej, 4)
warunków atmosferycznych nie pozwalających na realizację robót, dla których
określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków
atmosferycznych, 5) zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi (w
szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych, instalacji lub obiektów
infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp., odmiennymi od przyjętych
w dokumentacji projektowej tj. np.: wyższy poziom wody gruntowej, inny przebieg
urządzenia podziemnego, podziemna komora, której nie ma w planach itp. W
powyższych przypadkach termin wykonania umowy może ulec odpowiedniej zmianie -
jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego
charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć takiej zmiany o okres odpowiadający
wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z wyżej wymienionych powodów. 2. Roboty
zamienne mogą być realizowane wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody
Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej uzasadnionym pisemnym
zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych. Dopuszczalne są roboty
zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii, urządzeń na materiały,
technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne lub na o wyższych
parametrach niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie zmian - prawidłowa
realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych
parametrów technicznych i jakościowych robót. 3. Dopuszczalne są zmiany umowy w
zakresie: 1) osób i adresów w niej wskazanych, 2) zmiany stawki podatku VAT, 3)
zmian zakresu części zamówienia powierzonej do wykonania przez Podwykonawców 4.
W przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy - jeżeli dotyczy ona
podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w
art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy,
wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny
podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż
wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Nie wymaga
sporządzenia aneksu do umowy zmiana osób oraz danych, o których mowa w §4 i 5.
W takim przypadku za wystarczające dla dokonania skutecznej zmiany umowy,
Strony uznawać będą przekazanie Wykonawcy przez Zamawiającego, w formie
pisemnej (pod rygorem nieważności), zgody na zmianę osób personelu Wykonawcy
lub powiadomienia o zmianie danych adresowych. 6. Zgodnie z art. 144 ust. 1
Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dopuszcza się
nieistotne zmiany umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.06.2015 godzina 10:50, miejsce:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina pokój nr 107.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej:
Przedsięwzięcie pn.: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w
Mosinie, dofinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej w Poznaniu..
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Otwarcie
ofert: 29.06.2015 r. o godz. 11:00, miejsce: Urząd Miejski w
Mosinie,
Pl.20 Października 1, 62-050 Mosina pokój nr 110.
SIWZ
Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt umowy
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar robót
Załącznik nr 9 do SIWZ - SSTWiOR
Załącznik nr 10 cz.1 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.2 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.3 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.4 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.5 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.6 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.7 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.8 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.9 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Z
ałącznik
nr 10 cz.10 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Pytanie + odpowiedzi
Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt umowy - UWAGA ZMIANA!
Pytanie nr 2 + odpowiedzi
Pytanie nr 3 + odpowiedź