Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul. Bukowa.
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.mosina.pl
Mosina:
Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul. Bukowa.
Numer ogłoszenia: 373368 - 2014; data zamieszczenia: 13.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Mosina , Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina, woj. wielkopolskie, tel. 61
8109500, faks 61 8109558.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.mosina.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa
nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul.
Bukowa..
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty
budowlane : Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul. Bukowa.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące w szczególności : 1.
Roboty ziemne a) roboty pomiarowe b) wykopy oraz przekopy c) wykopy liniowe d)
pełne umocnienie ścian wykopów e) igłofiltry i pompowanie wody gruntowej z
wykopu f) zasypywanie wykopów 2. Roboty montażowe dla sieci wodociągowej a)
podsypki i obsypki rurociągów b) rurociągi z rur PE łączone metodą zgrzewania
doczołowego c) zasuwy żeliwne z obudową d) hydranty przeciwpożarowe nadziemne o
śr. fi 80 mm i hydranty przeciwpożarowe podziemne o śr. fi 80 mm e) oznakowanie
trasy wodociągu f) próba szczelności g) dezynfekcja rurociągu sieci
wodociągowej W kosztach oferty należy również uwzględnić 1) badania wody z
uwzględnieniem pozytywnego wyniku. 2) badanie ciśnienia wody i wydajności
hydrantów na przeznaczonym do wykonania odcinku sieci wodociągowej 3. Roboty
drogowe odtworzeniowe a) naprawy dróg gruntowych przez mechaniczne profilowanie
drogi b) naprawy dróg gruntowych przez mechaniczne zagęszczenie nawierzchni c)
odtworzenie nawierzchni po trasie wykopów zrealizowanego wodociągu i
kanalizacji sanitarnej gruzem betonowym o grubości warstwy gruzu = 20 cm wraz z
robotami towarzyszącymi, d) oznakowanie robót w terenie, obsługa geodezyjna z
inwentaryzacją powykonawczą. Opłata za badanie wody i odbiory sieci
wodociągowej i kanalizacyjnej na rzecz Aquanet- u ponosi Wykonawca robót.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: - Przedmiar robót -
załącznik nr 8 do SIWZ - Szczegółowa Specyfikacja techniczna - załącznik nr 9
do SIWZ - Dokumentacja projektowa - załącznik nr 10 do SIWZ.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 50.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Zamawiający
wymaga wniesienia wadium w wysokości: 3 500,00 zł. słownie: trzy tysiące
pięćset złotych.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w sposób należyty oraz
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej
1 robotę budowlaną obejmującej swoim zakresem budowę, przebudowę lub
rozbudowę jednej sieci wodociągowej o wartości minimum 70 000 zł brutto w
sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum: 1 osobą, która
będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pełniącą funkcję kierownika
budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych
wodociągowych i kanalizacyjnych* w rozumieniu przepisów prawa budowlanego
i przepisów wykonawczych. *) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając
wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza
odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego
Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem
art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2006r. nr
156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (Dz. U. 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający,
że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zgodnie z
art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach
finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby wykonania zamówienia.
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin realizacji - 10
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na
podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu
wykonania umowy, jeżeli niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi
konsekwencję: 1) konieczności wykonania zamówień dodatkowych zgodnie z art. 67
ust. 1 pkt 5 ustawy lub robót zamiennych, 2) przyczyn zależnych od
Zamawiającego, Organów Administracji innych osób lub podmiotów, za których działania
nie odpowiada Wykonawca 3) siły wyższej 4) warunków atmosferycznych nie
pozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi normami
technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych 5) zmian spowodowanych
warunkami geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń
podziemnych, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi,
wodnymi itp., odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej tj. np.:
wyższy poziom wody gruntowej, inny przebieg urządzenia podziemnego, podziemna
komora, której nie ma w planach itp., W powyższych przypadkach termin wykonania
umowy może ulec odpowiedniej zmianie - jeżeli przy zachowaniu należytej
staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było
uniknąć takiej zmiany o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z
wyżej wymienionych powodów. 2. Roboty zamienne mogą być realizowane wyłącznie
po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej
uzasadnionym pisemnym zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych.
Dopuszczalne są roboty zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii,
urządzeń na materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry
techniczne lub na o wyższych parametrach niż określone w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia, dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie
zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie
optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót. 3. Dopuszczalne są
zmiany umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych. 4. W przypadku zmiany
albo rezygnacji z podwykonawcy - jeżeli dotyczy ona podmiotu, na którego zasoby
wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo
zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy, wykonawca jest
obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub
wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w
trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Zgodnie z art. 144 ust. 1
ustawy dopuszcza się nieistotne zmiany umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2014 godzina 10:50, miejsce:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina pokój nr 107.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Otwarcie
ofert: 28.11.2014 r. o godz. 11:00, miejsce: Urząd Miejski w
Mosinie,
Pl.20 Października 1, 62-050 Mosina pokój nr 110.
SIWZ
Załącznik nr 7 do SIWZ-Wzór umowy
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar robót
Załącznik nr 9 do SIWZ - SSTWiOR
Załącznik nr 10 cz.1 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.2 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.3 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.4 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.5 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.6 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.7 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.8 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.9 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.10 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.11 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.12 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.13 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.14 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.15 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.16 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.17 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.18 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.19 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.20 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.21 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.22 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.23 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik
nr 10 cz.24 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Pytania + odpowiedzi