Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul. Platanowa od W2 do HP3
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.mosina.pl
Mosina:
Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul. Platanowa od W2 do HP3
Numer ogłoszenia: 326618 - 2014; data zamieszczenia: 02.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Mosina , Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina, woj. wielkopolskie, tel. 61
8109500, faks 61 8109558.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.mosina.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul.
Platanowa od W2 do HP3.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty
budowlane : Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mosina ul. Platanowa od W2
do HP3. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące w szczególności :
1. Roboty ziemne a) roboty pomiarowe b) wykopy oraz przekopy c) wykopy liniowe
d) pełne umocnienie ścian wykopów e) igłofiltry i pompowanie wody gruntowej z
wykopu f) zasypywanie wykopów 2. Roboty montażowe dla sieci wodociągowej a)
podsypki i obsypki rurociągów b) rurociągi z rur PE łączone metodą zgrzewania
doczołowego c) zasuwy żeliwne z obudową d) hydranty przeciwpożarowe nadziemne o
śr. fi 80 mm i hydranty przeciwpożarowe podziemne o śr. fi 80 mm e) oznakowanie
trasy wodociągu f) próba szczelności g) dezynfekcja rurociągu sieci
wodociągowej W kosztach oferty należy również uwzględnić 1) badania wody z
uwzględnieniem pozytywnego wyniku. 2) badanie ciśnienia wody i wydajności
hydrantów na przeznaczonym do wykonania odcinku sieci wodociągowej 3. Roboty
drogowe odtworzeniowe a) naprawy dróg gruntowych przez mechaniczne profilowanie
drogi b) naprawy dróg gruntowych przez mechaniczne zagęszczenie nawierzchni c)
odtworzenie podbudowy i nawierzchni z kostki pozbrukowej i masy asfaltowej d)
odtworzenie nawierzchni po trasie wykopów zrealizowanego wodociągu i
kanalizacji sanitarnej gruzem betonowym o grubości warstwy gruzu = 20 cm wraz z
robotami towarzyszącymi, e) oznakowanie robót w terenie, obsługa geodezyjna z
inwentaryzacją powykonawczą. Opłata za badanie wody i odbiory sieci
wodociągowej i kanalizacyjnej na rzecz Aquanet- u ponosi Wykonawca robót.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: - Przedmiar robót -
załącznik nr 8 do SIWZ - Szczegółowa Specyfikacja techniczna - załącznik nr 9
do SIWZ - Dokumentacja projektowa - załącznik nr 10 do SIWZ Zamieszczone w dokumentacjach
projektowych, specyfikacjach technicznych lub innych dokumentach wymienione
nazwy producentów użyto jedynie w celu przykładowym. Wszędzie gdzie są one
wskazane , należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie lub
równoważne. Przez pojęcie lub równoważne Zamawiający rozumie oferowanie
materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wydanym pozwoleniem na
budowę oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od
założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań
równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu
zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej,
ani do zmiany ceny ani do naruszenia przepisów prawa. Jednocześnie wymogi muszą
być spełnione w zakresie: - gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj,
właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych); - charakteru użytkowego
(tożsamość funkcji); - parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane
techniczne, konstrukcje); - parametrów bezpieczeństwa użytkowania; - standardów
emisyjnych. W przypadku spełnienia powyższych warunków Zamawiający dopuszcza
stosowanie rozwiązań równoważnych. Jednocześnie Zamawiający informuje, że
ciężar dowodu wykonania równoważności spoczywa na Wykonawcy..
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 50.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Ustala się
wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4 000,00 zł słownie:
cztery tysiące złotych.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- 1.1 Warunek ten zostanie
uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w sposób
należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną obejmującej swoim zakresem
budowę, przebudowę lub rozbudowę jednej sieci wodociągowej o wartości
minimum 70 000 zł brutto w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone;
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - minimum: 1 osobą
pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
wodociągowych* w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i przepisów
wykonawczych. *) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi w
zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im
uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego
oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych
przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2006r. nr 156, poz. 1118 ze zm.)
oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.
2008r. nr 63, poz.394).
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających,
czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zgodnie z
art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania
z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wykonawca
ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli
niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi konsekwencję: 1)
konieczności wykonania zamówień dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5
ustawy Prawo zamówień publicznych lub robót zamiennych, opóźniających lub
wstrzymujących realizację robót zasadniczych - termin wykonania zamówienia może
ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonywania robót
zasadniczych z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z
uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć
zmiany terminu wykonania umowy, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego lub
Organów Administracji - termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu
należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy
okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można było uniknąć
zmiany terminu wykonania umowy, 3) działania siły wyższej - termin wykonania
zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu
prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z
uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy okoliczności tych nie można
było wcześniej przewidzieć i nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania
umowy, 4) warunków atmosferycznych nie pozwalających na realizację robót, dla
których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków
atmosferycznych, termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy
zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru
Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można
było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy 5) zmian spowodowanych warunkami
geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych,
instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp.,
odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej tj. np.: wyższy poziom wody
gruntowej, inny przebieg urządzenia podziemnego, podziemna komora, której nie
ma w planach itp., termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu
należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy
okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można było uniknąć
zmiany terminu. 2. Wykonawca może wystąpić z wnioskiem, o jakim mowa w ust. 1,
na piśmie, nie później niż w terminie 7 dni od zaistnienia powyższych
okoliczności. 3. Roboty zamienne mogą być realizowane wyłącznie po uzyskaniu
pisemnej zgody Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej uzasadnionym
pisemnym zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych. Dopuszczalne są
roboty zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii, urządzeń na
materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne lub na o
wyższych parametrach niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie zmian - prawidłowa
realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych
parametrów technicznych i jakościowych robót. 4. Dopuszczalne są zmiany umowy w
zakresie osób i adresów w niej wskazanych. 5. Zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy
z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dopuszcza się nieistotne
zmiany umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2014 godzina 10:50, miejsce:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina pokój nr 107.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Otwarcie
ofert: 17.10.2014 r. o godz. 11:00, miejsce: Urząd Miejski w
Mosinie,
Pl.20 Października 1, 62-050 Mosina pokój nr 110.
SIWZ
Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt umowy
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar cz.1
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar cz.2
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar cz.3
Załącznik nr 9 do SIWZ - SSTWiOR
Załącznik nr 10 cz.1 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.2 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.3 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.4 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.5 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.6 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.7 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.8 do SIWZ - Dokumentacja projektow a
Załącznik nr 10 cz.9 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.10 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.11 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.12 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.13 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.14 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.15 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.16 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.17 do SIWZ - Dokumentacja projektowa