Osoby z niepełnosprawnościami przebywające w Urzędzie Miejskim w Mosinie w celu załatwienia spraw przyjmowane są w Biurze Obsługi Interesanta, które znajdujące się na parterze budynku.
W myśl art. 7 i 8 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione, czyli osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do skorzystania w kontaktach m.in. z organami administracji publicznej z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej. Prawo to może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z ww. prawa, organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo - migowego) lub SKOGN (sposobu komunikowania się osób głuchoniemych) przez osoby przybrane.
Urząd Miejski w Mosinie, zgodnie z art. 11 (w. wym. ustawy o języku migowym) zapewnia również bezpłatny dostęp do świadczenia w postaci usług tłumacza języka migowego pod warunkiem, że chęć skorzystania z takiej możliwości zostanie zgłoszona na co najmniej 3 dni robocze przed wizytą (wyjątkiem są sytuacje nagłe). Zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji podanych w niniejszym komunikacie.
Udogodnienia architektoniczne:
W budynku Urzędu Miejskiego znajdują się następujące udogodnienia dla osób z dysfunkcją narządów ruchu:
podjazd dla osób z niepełnosprawnościami umożliwiający wjazd bezpośrednio do Biura Obsługi Interesanta;
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze budynku;
Dostępne środki komunikacji:
telefon BOI: + 48 618 109 505
fax: + 48 618 109 558
komunikator internetowy: GG 408 119 83
e-mail: boi@mosina.pl
www: http://bip.mosina.pl
Burmistrz Gminy Mosina wyznaczył również w Urzędzie Miejskim w Mosinie Koordynatora ds. dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności oraz Zespołu do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, należy w szczególności:
Kontakt:
Urząd Miejski w Mosinie
Plac 20 Października 2, 62-050 Mosina
godziny pracy:
poniedziałek: godzina 9:00 do 17:00, wtorek-piątek: godzina 7:00 do 15:00
Agnieszka Rachelska
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Mosinie
tel. 61 8109 531
e-mail: agnieszka.rachelska@mosina.pl
Ważne linki i dokumenty