Referat Zarządzania Bezpieczeństwem
Referat Zarządzania Bezpieczeństwem (ZB)
ul. Dworcowa 3; 62-050 Mosina
II piętro, pok. nr 3.20
tel. 61 8109-503
Wykaz pracowników:
Do zadań Referatu Zarządzania Bezpieczeństwem należy w szczególności:
- W zakresie bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego:
- monitorowanie stanu bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na terenie Gminy;
- planowanie i koordynacja gminnych programów bezpieczeństwa,
- koordynacja działań wspólnych policji i straży miejskiej;
- współpraca z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań samorządu, dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych oraz zgromadzeń publicznych;
- utrzymywanie współpracy ze służbami, inspekcjami i strażami, terenowymi organami administracji wojskowej i innymi instytucjami rządowymi, samorządowymi i pozarządowymi w celu właściwej realizacji zadań.
- W zakresie zarządzania kryzysowego:
- realizowanie zadań dotyczących planowania cywilnego, w tym opracowanie i aktualizowanie planów zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpowodziowej, ewakuacji/przejęcia ludności i i II stopnia;
- całodobowa obsługa Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego, monitorowanie, analiza i ocena zagrożeń;
- obsługa administracyjna Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
- współdziałanie w akcjach ratowniczych w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych;
- ostrzeganie i alarmowanie ludności przed zagrożeniami.
- W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- planowanie i koordynacja gminnych programów bezpieczeństwa przeciwpożarowego;
- organizowanie i prowadzenie gminnych ćwiczeń, szkoleń i manewrów OSP;
- czuwanie nad realizacją badań lekarskich i ubezpieczeniem członków OSP i samochodów pożarniczych;
- nadzorowanie szkoleń z zakresu p.poż. pracowników Urzędu.
- W zakresie spraw obrony cywilnej:
- przygotowanie, nadzorowanie i kontrolowanie gotowości cywilnej Gminy;
- opracowywanie i aktualizacja planów obrony cywilnej, obrony zabytków, ewakuacji/przyjęcia ludności III stopnia;
- przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania;
- nadawanie przydziałów organizacyjnych do formacji obrony cywilnej;
- współdziałanie z administracją samorządową, rządową i wojskową w zakresie obrony cywilnej;
- organizowanie i prowadzenie spraw z zakresu przygotowania ludności i mienia na wypadek wojny.
- W zakresie spraw obronnych:
- organizowanie akcji kurierskiej;
- planowanie operacyjne w ramach przygotowań obronnych państwa;
- aktualizacja dokumentacji GSK Burmistrza oraz planu przemieszczenia GSK do ZMP oraz planu ochrony i obrony stanowiska;
- przygotowanie systemu kierowania bezpieczeństwem na terenie Gminy;
- przygotowanie decyzji w sprawach świadczeń osobistych i rzeczowych dla celów wojskowych oraz nakładanie świadczeń w czasie pokoju oraz na wypadek mobilizacji i wojny;
- planowanie i organizacja świadczeń na rzecz obrony;
- prowadzenie spraw Gminy w zakresie obronności państwa;
- realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
- W zakresie kwalifikacji wojskowej:
- prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej i udział w kwalifikacji wojskowej;
- uczestniczenie w pracach powiatowej komisji lekarskiej;
- przygotowywanie decyzji w sprawach uprawnień żołnierzy i osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej oraz członków ich rodzin;
- współdziałanie z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie Akcji Kurierskiej.
Formularze wniosków: