Przetarg na usługi opiekuńcze

WZÓR UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH

 
W dniu  ………………… w Mosinie pomiędzy:
Gminą Mosina działającą przez Ośrodek Pomocy Społecznej
reprezentowany przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej -    mgr Lidię Skupin-Wójtowską,
zwaną w dalszej części umowy " Zleceniodawcą",
a
……………………………………………………………………………….
reprezentowanym przez …………………………………………………..
 zwanym dalej " Zleceniobiorcą",
 
wybranym w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( t. .j. - Dz. U. z 2007 Nr 223, poz. 1655), została zawarta umowa następującej treści:
 
§ 1
 
1. Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca  zobowiązuje się do świadczenia na terenie  Miasta i Gminy Mosina usług opiekuńczych w wymiarze 17.500 godzin, a mianowicie:
- w dni robocze (od poniedziałku do piątku) - 15.000  godzin,
- w soboty, niedziele i dni świąteczne  - 2500 godzin,
stosownie do przedłożonej oferty przetargowej, stanowiącej załącznik do niniejszej umowy.
 
2. Zakres czynności składający się na usługi opiekuńcze jest uzależniony od stanu zdrowia uprawnionego oraz jego sytuacji rodzinnej i obejmuje w szczególności:
a)    pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych podopiecznego, a w szczególności:   
a.    zakup artykułów spożywczych i przemysłowych,
b.    przygotowanie posiłków - w tym przynajmniej jednego ciepłego posiłku w ciągu dnia oraz w  miarę konieczności karmienia podopiecznego,
c.    spacery z podopiecznym, jeżeli stan jego zdrowia na to zezwala,
d.    utrzymywanie w czystości sprzętu gospodarstwa domowego służącego podopiecznemu,
e.    dokonywanie bieżących porządków w mieszkaniu podopiecznego lub użytkowanej przez niego części mieszkania,
f.    pranie bielizny osobistej i lekkiej odzieży chorego oraz dbanie o czystość bielizny pościelowej poprzez odnoszenie i przynoszenie jej z punktów pralniczych,
g.    w miarę potrzeby przynoszenia węgla i wody oraz palenie w piecu,
h.    zamawianie wizyt lekarskich oraz realizacja recept lekarskich (stosowanie do potrzeb podopiecznego)
i.    załatwienie innych spraw na życzenie podopiecznego (np. opłacanie świadczeń,  czynszów, rachunków za telefon, energię elektryczną, itp.),
j.    prowadzenie zeszytów wydatków i rozliczenie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy codziennie lub w wspólnie ustalonym terminie.
   
 b)   opiekę higieniczną, na którą składa się:
a.    higiena osobista podopiecznego (mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie),
b.    zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
c.    posłanie łóżka podopiecznego,
d.    pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych.
 
c)   zalecaną przez lekarza pielęgnację, polegającą m.in. na:
a.    zapobieganiu powstaniu odleżyn i odparzeń u podopiecznego,
b.    pielęgnacji pod kątem schorzenia podopiecznego z uwzględnieniem np. odpowiedniej diety,
c.    wykonywaniu zabiegów pielęgnacyjnych, w szczególności: mierzenie temperatury, tętna, ciśnienia, podawanie leków drogą doustną, wziewną, doodbytniczą, zakraplanie ucha, nosa, oka, stosowanie środków farmakologicznych na skórę, kompresy rozgrzewające, okłady, zakładanie opatrunków itp.
 
    d)   w miarę możliwości zapewnienie podopiecznemu kontaktów z   
    otoczeniem.
   
3.  Każda usługa jest świadczona na zlecenie Zleceniodawcy, które określa:
-    świadczeniobiorcę,
-    rodzaj usługi, czas i miejsce jej wykonania
-    wysokość odpłatności ponoszonej przez świadczeniobiorcę  lub jego zwolnienie   od opłaty.
 
4. Wykonanie usługi świadczeniobiorca potwierdza na karcie czasu pracy pracownika
    Zleceniobiorcy.
 
5.  Za wszelkie szkody mogące powstać w związku z realizacją niniejszej umowy,
    odpowiedzialność ponosi Zleceniobiorca.   
       
§ 2
 
Umowa  zostaje zawarta na czas określony od dnia 1 stycznia 2009 r.  do 31 grudnia 2009 r.
§ 3
 
1. Zleceniobiorcy z tytułu wykonania niniejszej umowy przysługuje wynagrodzenie w łącznej kwocie ………………………………..złotych brutto, (słownie: …………………………………………. złotych), zgodnie ze złożoną ofertą.
 
 
 
2. Za jedną godzinę usług opiekuńczych wykonywanych w dni robocze, Zleceniobiorcy przysługiwać będzie wynagrodzenie w kwocie  …………. złotych brutto (słownie: ……………………………..),  zgodnie ze złożoną ofertą.
 
3. Za jedną godzinę usług opiekuńczych wykonywanych w soboty, niedziele i święta, Zleceniobiorcy przysługiwać będzie wynagrodzenie w kwocie  …………………. złotych brutto (słownie: …………………………..), zgodnie ze złożoną ofertą.
 
4. Strony nie dopuszczają możliwości podwyżki cen jednostkowych określonych w ust. 2 i 3 w okresie obowiązywania umowy.
 
5. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo zakupu mniejszej ilości godzin usług opiekuńczych niż wynikająca z § 1 ust.1 umowy.
 
§ 4
 
1. Rozliczenia Zleceniodawcy ze Zleceniobiorcą  następować będą w okresach miesięcznych.
 
2. Zleceniobiorca zobowiązany jest przedłożyć Zleceniodawcy rozliczenie wykonanych usług opiekuńczych do 15 dnia po upływie danego miesiąca.
 
3. Należności Zleceniobiorcy uiszczane będą przelewem na jego konto w terminie  14 dni od dnia przedłożenia prawidłowo sporządzonej faktury.
 
§ 5
 
Osobami uprawnionymi do kontaktów w sprawie realizacji przedmiotowej umowy są:
ze strony Zleceniodawcy - Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej - mgr Lidia Skupin -Wójtowska,
ze strony Zleceniobiorcy -.................................................
 
§ 6
 
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli wykonywania zleconych usług, jak również uzyskiwania od Zleceniobiorcy wszelkich informacji dot. sposobu wykonania przedmiotu umowy.
 
§ 7
 
1. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo natychmiastowego odstąpienia od umowy w przypadku rażącego zaniedbania przez Zleceniobiorcę  obowiązków wynikających z niniejszej umowy.
 
2. W przypadku odstąpienia przez Zleceniodawcę od umowy wskutek okoliczności za które odpowiedzialny jest Zleceniobiorca, Zleceniodawcy przysługiwać będzie od Zleceniobiorcy kara umowna w wysokości 3% wartości umowy określonej w § 3 ust. 1.
3. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo dochodzenia od Zleceniobiorcy odszkodowania przewyższającego karę umowną.
 
§ 8
 
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
 
2. Niedopuszczalna jest zmiana postanowień umowy niezgodna z treścią art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
 
§ 9
 
1. Zleceniodawca może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
 
2. W przypadku odstąpienia od umowy o której mowa w ust. 1, Zleceniobiorca ma prawo żądać wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
 
§ 10
 
1. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego, o ile przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
 
2. Sprawy sporne wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla Zleceniodawcy.
 
§ 11
 
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
 
 
 
    ZLECENIODAWCA    ZLECENIOBIORCA
 
 
    …………………………..        ……………………………
 
 
Załącznik :
 
- oferta przetargowa Zleceniobiorcy z dnia