w sprawie procedury uchwalania budżetu.
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Burmistrz do dnia 1 sierpnia przesyła Radzie stanowisko w sprawie budżetu na kolejny rok, w którym zawiera kierunki najistotniejszych działań.
2. Stanowisko, o którym mowa w § 1 ust. 1, zostaje zamieszczone do dnia 1 sierpnia na stronie internetowej Urzędu Miejskiego.
§ 2.
1. Wnioski i propozycje do budżetu są składane w następujących terminach:
1) do dnia 10 września roku poprzedzającego rok budżetowy:
a) jednostki nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągania zysku, o dotacje celowe zgodnie z zasadami określonymi odrębną uchwałą Rady Miejskiej,
b) radni oraz mieszkańcy Gminy Mosina,
c) kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych opracowują i przedkładają Burmistrzowi propozycje dochodów (przychodów) i wydatków (rozchodów) związanych z realizacją zadań,
d) jednostki pomocnicze gminy przedkładają Burmistrzowi propozycje dotyczące ich wydatków,
e) wnioski i propozycje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, złożone po 10 września, nie będą rozpatrywane,
2) do dnia 25 września roku poprzedzającego rok budżetowy kierownicy referatów Urzędu Miejskiego opracowują i przedkładają Burmistrzowi projekty planów dochodów i wydatków wynikających z realizacji zadań gminy,
2. W terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy sporządza się informację o stanie mienia komunalnego.
§ 3.
1. Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały, a także przewidywane kwoty dochodów gminy, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków budżetowych i przedkłada je Burmistrzowi do dnia 30 października.
2. Burmistrz na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy oraz w oparciu o założenia do budżetu wynikające z polityki gminy, obowiązujące stawki opłaty i ceny, z uwzględnieniem ich przewidywanych zmian w nowym roku budżetowym, przewidywany stan zatrudnienia i przewidywanych zmian wynagrodzeń, przygotowuje projekt budżetu do dnia 15 listopada.
3. Projekt uchwały budżetowej zawiera dane zgodnie z ustawą o finansach publicznych w pełnej szczegółowości (dział, rozdział, paragraf).
4. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się:
1) objaśnienia zawierające opis planu dochodów i przychodów oraz planu wydatków i rozchodów;
2) prognozę łącznej kwoty długu zawierającą kwoty zaciągniętych zobowiązań, planowanych zobowiązań, spłat zobowiązań, prognozy dochodów i wydatków, relację długu do dochodów oraz relację spłaty zadłużenia do dochodów;
3) informacje o stanie mienia komunalnego zawierającą dane określone w ustawie o finansach publicznych;
4) kopie wniosków i propozycji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.
5. Burmistrz przedstawia projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami:
1) Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania,
2) Radzie Miejskiej
do dnia 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy.
§ 4.
1. W terminie 7 dni od dnia przekazania Radzie Miejskiej projektu uchwały budżetowej, Burmistrz przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów i planów finansowych.
2. Podległe jednostki opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 1, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.
§ 5.
1. Przewodniczący Rady Miejskiej przekazuje niezwłocznie projekt uchwały budżetowej stałym komisjom Rady celem zaopiniowania.
2. Komisje Rady do dnia 2 grudnia odbywają posiedzenia, na których formułowane są na piśmie opinie o projekcie budżetu.
3. Komisje Rady mogą odbywać wspólne posiedzenia.
4. Opinie o projekcie budżetu przekazywane są Burmistrzowi oraz Komisji Budżetu i Finansów, która w terminie do dnia 7 grudnia formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu i przekazuje ją Przewodniczącemu Rady i Burmistrzowi.
5. Po analizie opinii stałych komisji rady Miejskiej, Burmistrz ma prawo przygotowania autopoprawki do projektu uchwały budżetowej, które do dnia 22 grudnia przesyła radnym za pośrednictwem Biura Rady.
§ 6.
W porządku obrad sesji Rady Miejskiej, na której rozpatrywany jest projekt budżetu, uwzględnia się następujące punkty:
1) przedstawienie przez Burmistrza projektu uchwały wraz z uzasadnieniem,
2) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
3) przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
4) zapoznanie się z opiniami Komisji Rady,
5) przedstawienie i głosowanie wniosków radnych oraz autopoprawek,
6) dyskusja,
7) głosowanie wniosków radnych oraz autopoprawek,
8) głosowanie uchwały budżetowej.
§ 7.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 8.
Traci moc uchwała nr XXI/124/96 z dnia 27 czerwca 1996 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz uchwała nr XXXVI/309/01 z dnia 25 stycznia 2001 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXI/124/96 w sprawie procedury uchwalania budżetu.