|
Zarządzenie Nr 64/2020
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 9 czerwca 2020 r.
w sprawie wprowadzenia procedur postępowania w związku z wystąpieniem stanu epidemii i rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wywołującego COVID-19 w Urzędzie Miejskim w Mosinie
Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713), ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.) oraz § 7 ust. 3 pkt 3) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r., poz. 964, 966, 991 i 1006) i art. 2071 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. W trosce o bezpieczeństwo pracowników i interesantów Urzędu Miejskiego w Mosinie, związane z wystąpieniem stanu epidemii i rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wywołującego COVID-19, wprowadza się "Procedury postępowania w związku z wystąpieniem stanu epidemii i rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wywołującego COVID-19 w Urzędzie Miejskim w Mosinie", stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Mosina.
§ 3. Zobowiązuje się wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego w Mosinie do zapoznania się z treścią niniejszego Zarządzenia oraz do ścisłego przestrzegania jego postanowień.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia Nr 64/2020
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 9 czerwca 2020 r.
Procedury postępowania w związku z wystąpieniem stanu epidemii i rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wywołującego COVID-19 w Urzędzie Miejskim w Mosinie.
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
Wytyczne dotyczą pracowników Urzędu Miejskiego w Mosinie.
1. Od dnia 01 lipca 2020 r. we wszystkich siedzibach Urzędu tj. przy Pl. 20 Października 1 i ul. Konopnickiej 31 wprowadza się następującą organizację pracy:
1.1. w siedzibach Urzędu w godzinach od godz. 6.00 do 17.00 nie może przebywać więcej osób niż liczba etatowych pracowników oraz interesantów Urzędu w liczbie specjalnie wyznaczonych i odpowiednio przygotowanych miejsc obsługi.
Rozdział 2. Postanowienia szczegółowe:
1. Wprowadza się bezwzględny nakaz stosowania maseczek ochronnych we wszystkich pomieszczeniach wspólnych i ciągach komunikacyjnych Urzędu oraz załatwiania spraw poza własnym stanowiskiem pracy i podczas bezpośredniego kontaktu z interesantami.
2. Przed wejściem do siedzib Urzędu pracownik lub interesant jest zobowiązany do:
2.1. zdezynfekowania rąk płynem do dezynfekcji, umieszczonym w wyznaczonych miejscach,
2.2. założenia maseczki ochronnej.
3. Obowiązek używania maseczek ochronnych nie obowiązuje w pomieszczeniach, w których pracownicy mają wyznaczone stanowiska pracy.
4. Dystans społeczny pomiędzy pracownikami korzystającymi z ciągów komunikacyjnych oraz innych pomieszczeń powinien wynosić 1,5 m.
5. Poruszanie się po terenie siedzib Urzędu należy ograniczyć do niezbędnego minimum np. załatwianie spraw służbowych w pomieszczeniach poza wyznaczonym stanowiskiem pracy, korzystanie z sanitariatów, korzystanie z urządzeń biurowych (kserokopiarka), korzystanie z pomieszczeń socjalnych.
6. Wprowadza się zakaz prowadzenia rozmów twarzą w twarz w ciągach komunikacyjnych.
7. W pomieszczeniach socjalnych, kuchniach oraz częściach wspólnych może przebywać jedna osoba.
8. Stosowanie środków ochrony indywidualnej (ŚOI):
8.1. ŚOI należy stosować odpowiednio do zagrożeń w miejscu pracy, zgodnie z przyjętymi zasadami,
8.2. podczas poruszania się po terenie siedzib oraz w trakcie wykonywania pracy można stosować dodatkowe środki ochrony indywidualnej takie jak: maseczki, przyłbice, rękawiczki.
9. Wszystkie spotkania należy ograniczyć do niezbędnego minimum a organizowane prowadzić z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.
10. Preferuje się pośrednie załatwianie spraw interesantów (telefon, e-mail, ePUAP itp.).
11. Załatwianie spraw w Urzędzie z osobistym udziałem interesantów odbywa się na szczególnych zasadach:
11.1.interesant przed wejściem do Urzędu zobowiązany jest do dezynfekcji rąk i założenia maseczki,
11.2.po zgłoszeniu celu wizyty pracownik Biura Obsługi Interesanta wyznacza interesantowi miejsce oczekiwania i powiadamia pracownika merytorycznego do załatwienia sprawy,
11.3.pracownik BOI prowadzi podręczną ewidencję obsługiwanych osób. Ewidencja powinna zawierać datę, imię i nazwisko interesanta oraz jego telefon kontaktowy, oznaczenie referatu załatwiającego sprawę i nazwisko pracownika urzędu dokonującego obsługi interesanta w danym dniu,
11.4.pracownik właściwy do załatwienia sprawy po założeniu ŚOI kontaktuje się osobiście w BOI z interesantem. Jeśli załatwienie sprawy wymaga dłuższego pobytu interesanta w budynku Urzędu pracownik wskazuje miejsce załatwienia sprawy oraz informuje o zakazie swobodnego poruszania się po korytarzach Urzędu,
11.5.po załatwieniu sprawy pracownik odprowadza interesanta do wyjścia z budynku Urzędu,
11.6.stolik i miejsce obsługi jest dezynfekowane po każdej wizycie interesanta,
11.7.wszystkie poręcze, klamki, stanowiska pracy oraz sanitariaty odkażane są minimum raz dziennie.
12. W celu zabezpieczenia ciągłości pracy Urzędu w warunkach szczególnych, Burmistrz wyznacza pracowników, którzy wykonują pracę zdalną.
12.1 praca zdalna polega na wykonywaniu obowiązków służbowych poza budynkiem Urzędu, w szczególności w miejscu zamieszkania pracownika,
12.2 wyposażeniem pracownika wykonującego pracę zdalną jest odpowiednio skonfigurowany i zabezpieczony komputer,
12.3 sposób elektronicznego przesyłania załatwionych zdalnie spraw, wydruki dokumentów, podpisywanie, kopertowanie i wysyłanie dokumentów odbywa się po każdorazowym uzgodnieniu pomiędzy pracownikami wyznaczonymi do wykonania poszczególnych czynności administracyjnych.
13. Do pracy zdalnej Burmistrz może skierować pracowników odbywających kwarantannę. Pracownik poddany izolacji zgodnie z prawem pracy jest traktowany jak pracownik na zwolnieniu lekarskim.
14. W czasie zagrożenia epidemiologicznego ogranicza się podróże służbowe do niezbędnego minimum. Podczas delegacji pracownik stosuje ogólne zasady bezpieczeństwa higieniczno-sanitarnego.
Rozdział 3. Zasady pracy w pomieszczeniach przechodnich:
Zasady pracy stałej ulokowanych w ciągach komunikacyjnych tzw. pomieszczenia przechodnie (sekretariat, BOI).
1. Stanowiska pracy w pomieszczeniach przechodnich należy wyposażyć w:
1.1. płyn do dezynfekcji rąk,
1.2. rękawiczki jednorazowe,
1.3. maseczkę,
1.4. przyłbicę.
2. Przebywanie osób nie wykonujących pracy w pomieszczeniach przechodnich należy ograniczyć do niezbędnego minimum.
3. Wprowadza się zakaz przebywania w pomieszczeniach przechodnich osób oczekujących na spotkania lub na przybycie pracownika merytorycznego do załatwienia sprawy.
4. W przypadku, gdy istnieje konieczność przebywania w pomieszczeniu razem z osobą wykonującą w nim pracę należy bezwzględnie stosować dystans społeczny, co najmniej 1,5 m.
5. W przypadku, gdy w trakcie wykonywania pracy w pomieszczeniach przechodnich znajdują się inne osoby rekomenduje się stosowanie dodatkowych ŚOI takich jak rękawiczki, maseczka lub przyłbica przez osoby wykonujące w tych pomieszczeniach pracę stałą.
Rozdział 4. Reagowanie w przypadku pogorszenia stanu zdrowia:
W przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia, którego objawy mogą
wskazywać na zachorowanie
na COVID-19 należy:
1. powiadomić kierownictwo Urzędu,
2. odizolować osobę chorą,
3. powiadomić pogotowie ratunkowe i Sanepid o zdarzeniu oraz przekazać informacje o objawach choroby,
4. przyjąć zasady postępowania określone przez służbę zdrowia i służby Sanepidu.