Zarządzenie Nr FB.00501.93.2015 z dnia 24.04.2015 r. w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji
Załącznik Nr 3 do Instrukcji w sprawie
gospodarki majątkiem trwałym,
inwentaryzacji majątku i zasad
odpowiedzialności za powierzone mienie
Gminy Mosina dla Urzędu Miejskiego w Mosinie,
stanowiącej Załącznik nr 1 do
Zarządzenia Nr 00501.186.2011
Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 grudnia 2011 roku
w sprawie
uregulowań wewnętrznych
w zakresie gospodarki finansowej Gminy Mosina
Zarządzenie Nr FB.00501.93.2015
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia
24.04.2015r.
w sprawie
przeprowadzania inwentaryzacji
Na podstawie § 27 ust.2 Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem
trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
Gminy Mosina dla Urzędu Miejskiego w Mosinie zarządzam co następuje:
§ 1. Powołuje się jeden stały
zespół spisowy do przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miejskim w Mosinie przez
komisję inwentaryzacyjną w następującym
składzie osobowym:
1) JULIA
OLEJNICZAK-KOWALSKA - przewodnicząca komisji,
2)
AGNIESZKA FAJFER - członek komisji,
3)
MAŁGORZATA PIETRZAK-DORUCH - członek komisji.
§ 2. Inwentaryzacje
należy przeprowadzać zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (
Dz. U. z 2013r., poz. 330 z późn.zm. ).
§ 3. Inwentaryzacją
należy objąć następujące składniki majątkowe:
1) środki
trwałe i wyposażenie,
2) środki
pieniężne na rachunkach bankowych,
3) należności
i zobowiązania,
4) środki
trwałe w budowie,
5) druki
ścisłego zarachowania.
§ 4. Składniki majątkowe wymienione w § 3 pkt 1 należy przeprowadzić w drodze weryfikacji
sald i porównać z danymi z ksiąg.
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3
pkt 2 należy przeprowadzić w drodze weryfikacji salda i porównania z danymi z księgi oraz potwierdzeniem
salda z bankiem.
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3
pkt 3 należy przeprowadzić w drodze weryfikacji sald kont księgowych.
Inwentaryzację
składników majątku wymienionych w § 3 pkt 4 należy przeprowadzić przez
porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w
drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy;
pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3
pkt 5 należy przeprowadzić w drodze
komisyjnego przeliczenia druków ścisłego zarachowania.
§ 5. Zobowiązuję komisję do:
1) Przeprowadzenia
inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
2) Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o
inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w
sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności
za powierzone mienie.
3) Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
4) Przekazania
kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Referatu Finansowo- Budżetowego w
terminie 5 dni po zakończeniu inwentaryzacji.
§ 6. Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe,
dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 7. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi.
§ 8. Zarządzenie
obowiązuje z dniem podpisania.