Wybory Prezydenckie 2025 - 18.V.2025

Wybory 2025

 


 


Zarządzenie Burmistrza Gminy Mosina w sprawie powołania Pełnomocnika ds. wyborów

ZARZĄDZENIE NR 17/2025

BURMISTRZA GMINY MOSINA

z dnia 3 lutego 2025 r.

w sprawie powołania pełnomocnika Burmistrza Gminy Mosina ds. wyborów

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) w związku z art. 156 § 1 oraz art. 173 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 z późn. zm.) zarządzam co następuje:

§ 1. W celu wykonywania zadań związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów powszechnych na terenie Gminy Mosina, powołuję Panią Magdalenę Paluch - Kierownika Referatu Organizacyjnego na pełnomocnika Burmistrza Gminy Mosina do spraw wyborów.

§ 2. Do współpracy z pełnomocnikiem Burmistrza Gminy Mosina do spraw wyborów w zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 1, zobowiązuję w szczególności:

1) Referat Organizacyjny w zakresie obsługi organizacyjno-technicznej;

2) Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej w zakresie spisu wyborców, aktów pełnomocnictwa do głosowania, zaświadczeń o prawie do głosowania i zmianie miejsca głosowania;

3) Referat Księgowości w zakresie ewidencji środków finansowych przeznaczonych na wydatki wyborcze i sprawozdawczości budżetowej wydatków związanych z wyborami.

§ 3. Zobowiązuję pracowników komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Mosinie, o których mowa w § 2, do udzielania Pełnomocnikowi Burmistrza Gminy Mosina do spraw wyborów niezbędnej pomocy przy realizacji zadań, o których mowa w § 1.

§ 4. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Mosina.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Obwieszczenie o miejscach przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie obwieszczeń i plakatów wyborczych

OBWIESZCZENIE

Burmistrza Gminy Mosina

z dnia 3 lutego 2025 r.

o miejscach przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów komitetów wyborczych w wyborach na Prezydenta Przeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 18 maja 2025 roku.

 

Na podstawie art. 114 z dnia 5 stycznia 2011 roku – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 z późn. zm.) podaje się do publicznej wiadomości wykaz miejsc na terenie Gminy Mosina, przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wszystkich komitetów wyborczych w wyborach na Prezydenta Przeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 18 maja 2025 roku.

  1. Słup ogłoszeniowy na ul. Plac 20 Października w Mosinie;
  2. Słup ogłoszeniowy na ul. Krotowskiego (rejon skrzyżowania z ul. Garbarską);
  3. Słup ogłoszeniowy na ul. Poznańskiej (przy Szkole Podstawowej nr 1)
  4. Słup ogłoszeniowy na ul. Dworcowej w Mosinie (naprzeciwko wjazdu na parking pomiędzy MOK i GBS  Mosina);
  5. Zewnętrzna powierzchnia ogrodzenia (z wyłączeniem bramy) Stadionu sportowego w Mosinie na ul. Konopnickiej 29;
  6. Metalowa balustrada oddzielająca górną i dolną płytę Targowiska na ul. Farbiarskiej w Mosinie.

Kalendarz wyborczy

  • zawiadamianie Państwowej Komisji Wyborczej o utworzeniu komitetów wyborczych kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
  • powołanie okręgowych komisji wyborczych
  • zgłaszanie do Państwowej Komisji Wyborczej kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
  • składanie przez wyborców wniosków o:
    • wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów,
    • zmianę miejsca głosowania,
  • składanie przez żołnierzy pełniących zasadniczą służbę wojskową albo odbywających ćwiczenia wojskowe oraz policjantów z jednostek skoszarowanych, funkcjonariuszy Służby Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Służby Więziennej pełniących służbę w systemie skoszarowanym wniosków o zmianę miejsca głosowania.
  • utworzenie odrębnych obwodów głosowania w zakładach leczniczych, domach pomocy społecznej, zakładach karnych i aresztach śledczych oraz oddziałach zewnętrznych takich zakładów i aresztów, domach studenckich i zespołach tych domów, a także ustalenie ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
  • podanie do publicznej wiadomości informacji o numerach i granicach obwodów głosowania oraz o siedzibach obwodowych komisji wyborczych, w tym o lokalach przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych,
    a także o możliwości głosowania korespondencyjnego i głosowania przez pełnomocnika,
  • zgłaszanie przez kapitanów statków wniosków o utworzenie obwodów głosowania na polskich statkach morskich,
  • zgłaszanie kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych
    przez pełnomocników komitetów wyborczych.
  • podanie do wiadomości wyborców danych o kandydatach na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
  • powołanie obwodowych komisji wyborczych,
  • podanie do publicznej wiadomości informacji o numerach i granicach obwodów głosowania utworzonych za granicą oraz o siedzibach obwodowych komisji wyborczych.
  • nieodpłatne rozpowszechnianie w programach publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych audycji wyborczych przygotowanych przez komitety wyborcze.
  • zgłaszanie zamiaru głosowania korespondencyjnego przez wyborców niepełnosprawnych, w tym za pomocą nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a, oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat,
  • zgłaszanie zamiaru skorzystania z prawa do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego lub bezpłatnego transportu powrotnego przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, w gminie, w której w dniu wyborów nie funkcjonuje gminny przewóz pasażerski.
  • podanie do publicznej wiadomości informacji o organizacji w gminach wiejskich lub miejsko-wiejskich bezpłatnego gminnego przewozu pasażerskiego w dniu wyborów, o którym mowa w art. 37f § 1 Kodeksu wyborczego.
  • składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat.
  • składanie przez wyborców przebywających za granicą wniosków o ujęcie
    ich w spisie wyborców w obwodach głosowania utworzonych za granicą,
  • składanie przez wyborców przebywających na polskich statkach morskich wniosków o ujęcie ich w spisach wyborców w obwodach głosowania utworzonych na tych statkach.
  • poinformowanie wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, którzy zgłosili zamiar skorzystania z prawa transportu do lokalu wyborczego, o godzinie transportu w dniu głosowania
  • zakończenie kampanii wyborczej
  • głosowanie

Informacja o zarządzeniu wyborów

W Dzienniku Ustaw zostało opublikowane postanowienie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 5 lutego w sprawie zarządzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Marszałek Sejmu RP Szymon Hołownia wyznaczył w nim datę wyborów prezydenckich na niedzielę 18 maja 2025 r.

Załącznikiem do rozporządzania jest kalendarz wyborczy, określający dni, w których upływają terminy wykonania czynności wyborczych.

Postanowienie weszło w życie z dniem ogłoszenia, tj. 15 stycznia 2025 r.

 
Załączniki:

Informacje ogólne

Informujemy, że wszelkie szczegółowe informacje nt. Wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2025 można znaleźć na stronach internetowych Państwowej Komisji Wyborczej
 
 Logo PKW
 
Dodatkowe informacje publikowane są również
na stronie Delegatury KBW w Poznaniu