Kontrola zarządcza
Informacje ogólne
Kontrola zarządcza w Urzędzie Miejskim w Mosinie
Zgodnie z art. 68 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) kontrola zarządcza, stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, a jej celem jest zapewnienie w szczególności:
- zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- skuteczności i efektywności działania,
- wiarygodności sprawozdań,
- ochrony zasobów,
- przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- zarządzania ryzykiem.
System kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Mosinie oraz w pozostałych jednostkach organizacyjnych Gminy Mosina zbudowany jest w oparciu o standardy kontroli zarządczej, które obejmują pięć grup odpowiadających poszczególnym elementom kontroli zarządczej, tj.:
- Środowisko wewnętrzne,
- Cele i zarządzanie ryzykiem,
- Mechanizmy kontroli,
- Informacja i komunikacja,
- Monitorowanie i ocena.
Akty wewnętrzne określające zasady funkcjonowania kontroli zarządczej w Gminie Mosina:
- Zarządzenie Nr 186/2022 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 2 września 2022 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacji i funkcjonowania kontroli zarządczej w Gminie Mosina;
- Zarządzenie Nr 2/2023 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 2 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacji i funkcjonowania kontroli zarządczej w Gminie Mosina