2025

Plan audytu

 

 

 

 

 

 

 

Urząd Miejski w Mosinie                                                                  Mosina, dnia 27.12.2024 r.

Pl. 20 Października 1

62-050 Mosina

 

PLAN AUDYTU WEWNĘTRZNEGO NA 2025 ROK

 

 

  1. 1.   JEDNOSTKI SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH OBJĘTE AUDYTEM WEWNĘTRZNYM

 

Audyt wewnętrzny prowadzi się w jednostce samorządu terytorialnego

Nazwa jednostki sektora finansów publicznych

- Urząd Miejski w Mosinie, Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina

   (jednostka zatrudniająca audytora wewnętrznego)

- jednostki organizacyjne Gminy Mosina

 

 

  1. 2.   WYNIKI PRZEPROWADZONEJ ANALIZY RYZYKA

 

ZIDENTYFIKOWANE OBSZARY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI Z OKREŚLENIEM SZACOWANEGO POZIOMU RYZYKA W DANYM OBSZARZE (Analiza ryzyka stanowi załącznik do Planu audytu wewnętrznego na 2025 rok)

 

Lp.

Nazwa obszaru

Typ obszaru działalności

 

Podstawowa/

Wspomagająca

Poziom ryzyka

 

Wysoki/

Średni/

Niski

1.

Gospodarowanie mieniem oraz majątkiem

Wspomagająca

Średni

2.

Transport zbiorowy i drogi publiczne

Podstawowa

Średni

3.

Gospodarka finansowa - budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość

Wspomagająca

Wysoki

4.

Oświata

Podstawowa

Średni

5.

Zarządzanie kadrami, gospodarowanie zasobami urzędu i działalność pomocnicza

Wspomagająca

Wysoki

6.

Zamówienia publiczne

Wspomagająca

Średni

7.

Gospodarka komunalna

Podstawowa

Średni

8.

Bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochrona danych osobowych

Wspomagająca

Średni

9.

Inwestycje i remonty

Wspomagająca

Wysoki

10.

Gospodarka przestrzenna, w tym planowanie strategiczne

Podstawowa

Wysoki

11.

Usługi społeczne

Podstawowa

Wysoki

12.

Ochrona środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej

Podstawowa

Średni

13.

Promocja gminy

Wspomagająca

Niski

14.

Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli oraz ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa

Podstawowa

Średni

  1. 3.   ANALIZA ZASOBÓW OSOBOWYCH

 

1. Zatrudnienie: audytor wewnętrzny – 0,75 etatu.

Zatrudnienie w ramach systemu zadaniowego czasu pracy z art. 140 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).

2. Planowany nakład czasu pracy w odniesieniu do wymiaru zatrudnienia:

- liczba dni roboczych w 2025 roku – 250

- liczba osobodni dla stanowiska prowadzącego audyt wewnętrzny w 2025 roku - 188

(250 dni x 1 osoba x 0,75 etatu = 188 osobodni).

 

Lp.

Zadania audytora wewnętrznego

Zasoby ludzkie

(liczba osobodni)

1.

Przeprowadzanie zadań audytowych

115

2.

Opracowanie technik przeprowadzania zadania audytowego

5

3.

Przeprowadzanie czynności sprawdzających

20

4.

Współpraca z innymi służbami kontrolnymi

5

5.

Czynności organizacyjne, w tym planowanie i sprawozdawczość

4

6.

Szkolenia i rozwój zawodowy

4

7.

Urlopy

20

8.

Czynności doradcze

12

9.

Inne działania – rezerwa czasowa

3

 

Ogółem liczba osobodni

188

 

 

4. PLANOWANE TEMATY AUDYTU WEWNĘTRZNEGO W 2025 ROKU

 

4.1    PLANOWANE ZADANIA ZAPEWNIAJĄCE

Lp.

Temat zadania zapewniającego

Nazwy obszarów

Planowany czas przeprowadzenia zadania

(w osobodniach)

1.

Gospodarowanie i prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Mosinie

Gospodarka finansowa - budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość

25

2.

Gospodarowanie i prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych oraz realizacja wybranych wydatków bieżących w  Szkole Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Czapurach

Zarządzanie kadrami, gospodarowanie zasobami urzędu i działalność pomocnicza

Gospodarka finansowa - dochody i wydatki budżetowe

30

3.

Gospodarowanie i prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych oraz realizacja wybranych wydatków bieżących w  Szkole Podstawowej w Pecnej

Zarządzanie kadrami, gospodarowanie zasobami urzędu i działalność pomocnicza

Gospodarka finansowa - dochody i wydatki budżetowe

30

4.

Gospodarowanie i prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych oraz realizacja wybranych wydatków bieżących w  Szkole Podstawowej  im. Prezydenta RP Edwarda Raczyńskiego w Rogalinie

Zarządzanie kadrami, gospodarowanie zasobami urzędu i działalność pomocnicza

Gospodarka finansowa - dochody i wydatki budżetowe

30

 4.2 PLANOWANE CZYNNOŚCI DORADCZE

Lp.

Temat czynności doradczych

Planowany czas realizacji czynności

(w osobodniach)

1.

Wg zapotrzebowania Burmistrza

15

 

4.3 PLANOWANE CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE

 

Lp.

Temat zadania sprawdzającego

Nazwa obszaru

Planowany czas przeprowadzenia zadania

(w osobodniach)

1.

Dokumentacja Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w Urzędzie

Bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochrona danych osobowych

10

2.

Ocena sposobu wykorzystania środków finansowych w ramach dotacji z budżetu gminy

Gospodarka finansowa,

Promocja gminy

5

 

3.

 

Zasadność zawierania umów zleceń  pod kątem celowości wydatków

Gospodarka finansowa - budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość

5

 

4.4 UWAGI

Audyt bezpieczeństwa informacji KRI prowadzony jest pod nadzorem IOD.

 

 

  1. 5.   CYKL AUDYTU WYRAŻONY W LATACH (WYRAŻA ON STOSUNEK ZIDENTYFIKOWANYCH OBSZARÓW RYZYKA DO LICZBY ZADAŃ REALIZOWANYCH W DANYM ROKU)

 

Liczba zidentyfikowanych obszarów ryzyka -                                                                   14

Liczba obszarów, w których planowane jest przeprowadzenie zadań -                       2

Cykl audytu (w latach) -                                                                                                            7

 

 

                                                                                               Joanna Lesicka

                                                                                           Audytor wewnętrzny

.......27.12.2024 r...........                                                …………………………………….....................

            (data)                                                                          (podpis audytora wewnętrznego)

                                                                                            

           

                                                                                    

                                                                                            Dominik Michalak

                                                                                       Burmistrz Gminy Mosina

........27.12.2024 r...........                                               ……………………………………………………….

          (data)                                                                              (podpis kierownika jednostki)