Działalność gospodarcza
Pełnomocnictwo
PEŁNOMOCNICTWO
Wzór pełnomocnictwa |
|
|
Prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych
WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH
NA TERENIE GMINY MOSINA
Burmistrz Gminy Mosina uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Rejestr Działalności Regulowanej w gminie Mosina w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzi Burmistrz Gminy Mosina.
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mosina obowiązani są uzyskać wpis do tego rejestru.
Wpis do rejestru oraz wszelkie zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Karta usługi |
|
|
|
|
|
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej |
|
|
|
|
|
Wniosek o zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej |
|
|
|
|
|
Oświadczenie |
|
|
|
|
|
Wykaz podmiotów posiadających wpis do rejestru działalności regulowanej |
|
|
Zaszeregowanie obiektu hotelarskiego do rodzaju „pole biwakowe”
ZASZEREGOWANIE OBIEKTU HOTELARSKIEGO DO RODZAJU „POLE BIWAKOWE”
Karta usługi |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 1 - Wniosek o zaszeregowanie obiektu |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 2 - Opis obiektu |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 3 - Zgłoszenie zmiany wpisu |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 4 - Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług lub o zmianie rodzaju obiektu |
|
|
Ewidencja innych obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi
EWIDENCJA INNYCH OBIEKTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI HOTELARSKIE, NIEBĘDĄCYCH OBIEKTAMI HOTELARSKIMI
Karta usługi |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 1 - Formularz wniosku |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 2 - Opis obiektu |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 3 - Zgłoszenie zmiany wpisu |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 4 -Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług lub o zmianie rodzaju obiektu |
|
|
|
|
|
Załącznik nr 5 - Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań co do wyposażenia |
|
|
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE: OCHRONY PRZED BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI, PROWADZENIA SCHRONISK DLA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT, GRZEBOWISK I SPALARNI ZWŁOK ZWIERZĘCYCH I ICH CZĘŚCI
Karta usługi |
|
|
|
|
|
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami |
|
|
|
|
|
Wykaz podmiotów wpisanych do ewidencji zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami |
|
|
|
|
|
Zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH
Zgłoszenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
ZGŁOSZENIE WPISU DO CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Ogólny opis:
- Od 1 lipca 2011 r. powstała Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona przez Ministra Gospodarki oraz zmieniły się także zasady rejestracji działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca może zarejestrować działalność na stronie: www.firma.gov.pl lub www.ceidg.gov.pl
- Aby osoba fizyczna mogła rozpocząć działalność gospodarczą powinna uzupełnić i złożyć wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG składa się oświadczenie o braku orzeczonych wobec osoby, której wpis dotyczy - zakazów, pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
- Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą w dniu złożenia wniosku o wpis. Wpis jest dokonywany nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu do CEIDG poprawnego wniosku.
Przedsiębiorca ma prawo we wniosku o wpis do CEIDG określić późniejszy dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej niż dzień złożenia wniosku.
- Numerem identyfikacyjnym przedsiębiorcy w CEIDG jest numer NIP. W momencie założenia jednoosobowej działalności gospodarczej prywatny numer NIP osoby fizycznej staje się numerem firmy. Jeżeli straciliśmy potwierdzenie nadania numeru NIP, to w Urzędzie Skarbowym składamy formularz NIP-5 w celu otrzymania duplikatu. Jeżeli nie pamiętasz numeru NIP należy wystąpić o duplikat.
- Zaświadczeniem o wpisie w CEIDG jest wydruk ze strony internetowej CEIDG. Organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków zaświadczeń o wpisie w CEIDG. Nie ma obowiązku przedkładania w kontaktach z organami administracji publicznej zaświadczeń o nadaniu numeru NIP i REGON w sytuacji, gdy odpowiednie numery znalazły się we wniosku, w innych przypadkach zamieniono zaświadczenie na oświadczenie.
- Integralną częścią wniosku o wpis do CEIDG jest żądanie:
- Wpisu albo zmiany wpisu do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON);
- Zgłoszenia identyfikacyjnego albo aktualizacyjnego, o którym mowa w przepisach o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników;
- Zgłoszenia płatnika składek albo jego zmiany w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych albo zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników;
- Przyjęcia oświadczenia o wyborze przez przedsiębiorcę formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych albo wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej.
- Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej wypełnia się również przy:
- zmianie danych we wpisie;
- zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej;
- wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej;
- zawiadomieniu o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu)
Sposób dostarczania dokumentów
- Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna możesz wybrać jeden z trybów postępowania:
- Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie.
- Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do urzędu.
- Bez logowania się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do urzędu.
- Pobranie i złożenie wniosku papierowego w urzędzie. Urząd przekształca go na wniosek elektroniczny.
- Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranego urzędu. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
W przypadku przesłania dokumentacji pocztą tradycyjną należy wysłać ją na adres:
Urząd Miejski w Mosinie
Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
ul. Dworcowa 3
62-050 Mosina
lub złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Mosinie pokój nr 110 w godzinach pracy Urzędu.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Termin i sposób załatwienia:
- Wpis dokonywany jest z chwilą umieszczenia danych w CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu do CEIDG pod warunkiem, że wniosek jest złożony poprzez osobę uprawnioną i jest poprawny.
Przedsiębiorca ma prawo we wniosku o wpis do CEIDG określić późniejszy dzień podjęcia działalności gospodarczej niż dzień złożenia wniosku.
- Zaświadczenie o wpisie w CEIDG dotyczące przedsiębiorców będących osobami fizycznymi w zakresie jawnych danych, ma formę dokumentu elektronicznego, albo wydruku ze strony internetowej CEIDG.
- Minister Gospodarki zobowiązany jest do przekazania drogą elektroniczną, niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego informacji:
- właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego,
- do Głównego Urzędu Statystycznego,
- do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Tryb odwoławczy:
Nie występuje
Opłaty:
- Wniosek jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu lub kopii: 17 PLN
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Mosinie.
GBS Mosina 2690480007 0000 0215 2000 0002
Informacje na temat przebiegu sprawy:
- Na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z urzędem.
Informacji udziela: Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
pod numerami telefonów: 61 8109-562 lub 61 8109-563
Przydatne linki:
- Wszystkie formularze wraz z instrukcjami dostępne są na stronie www.ceidg.gov.pl w zakładce Formularze i instrukcje.
- Wyszukiwarki kodów PKD:
- www.biznes.gov.pl
- www.stat.gov.pl
- Portal rządowy dla przedsiębiorców: www.biznes.gov.pl